mek da ©™
alkisah tentang raya 2009. ekceli harap maaf la kalo2 gambar2 tak menarik sgt ye. tak semua situasi dpt aku snap sbb kdg2 xdan, kdg2 lupa, kdg2 xsempat, kdg2 malu. hehehe.

ok. aku sampai di negeri cik siti wan kembang dgn selamatnya pada hari jumaat 18hb aritu. bertolak lebih kurang kol 11.30 malam dan sampai kb dkt2 kol 12 tghari. dlm perjalanan tenang jek sbb haikal tdo dan tak merengek sgt. kami konvoi bersama sepupu sepapat. kami singgah bersahur di bandar muaazam.

jumaat 18hb aku berbuka dgn familiku. ma msk makanan kegemaranku termasuk kerabu jantung pisang sdp sgt. malam raya lak berbuka di rumah famili encik suami. lps berbuka balik semula ke rumah familiku. hehe. satu2 nk bgtau nih. tp secara ringkas jek la eh.

mlm raya yg cukup bengang. sadis tol. bayangkan baju raya aku tak siap! korang bayangkan aku hantar kain tuh bulan 2 lagi masa raya cina. ala jiran aku jek tukang jahit tuh. aku dh suh ma aku follow up tiap minggu lebih2 lg masa dkt2 nk raya, tp si mak cik nih tak tergamak nk bgtau ma aku yg dia xsempat nk jahit dah. masa jumpa dia aritu aku bengang gile. muka aku dh lain. berckp nak tak nak jek. bkn tak hormat org tua tp aku xnak tipu diri sendiri. mmg aku marah. aku ckp kat dia yg aku dh xde baju nk pakai padahal mmg aku ade spare ready made. dan.......aku xg beraya pun umah dia. biasa mmg aku xpernah miss. lantak le mmg aku marah sgt. aku ckp kat dia nape mak cik xbgtau awl2, kalo tak leh aku suh org lain jahit. aku amik blk kain aku tuh. suh jiran aku sorang lg jahit. dia janji akan jahit. akhirnya baju tuh dapat gak aku pakai walau pada hari raya ke 5. yg aku xleh lupa...dia tak tergamak nk ckp awl2 yg dia xsempat jahit. that is a point.

baju melayu haikal gak ade citenya. jahit kat tempat lain tapi malam raya lom siap gak. dh 3 bulan kalo tak silap ma aku hantar suh jahit. bygkan mlm raya masih lom potong. sape tak bengang. ma dan adik aku la yg jd mangsa g tunggu tukang jahit tuh suh dia jahit cepat2 sbb nak tak nak baju tuh kena siap gak. akhirnya baju melayu haikal tak dpt disiapkan jgk pd mlm raya. pagi esk (pagi raya) dia suh dtg lg. adik aku lak yg jd mangsa kena g tunggu. kol 11 pagi org blk dari sembahyang raya baru la dpt tgk baju melayu haikal. sumpah lain kali beli yg ready made jek. sakit hati tol. berangan nak pakaikan haikal pagi2 buta, akhirnya tak kesampaian. tukang jahit sungguh tamak. semua nk amik tempahan tp tak berjaya gak menyiapkannya.

tak byk gambar yg diambil pd mlm raya. lupa nk amik gambar aku dalam kemarahan. hehe. ade cam harimau tak? hehe. cool.


gambar bulan. hehe. bulan raya nih.


tesco yg tak berapa jauh dari umah ma.


curi2 snap gambar kuih muih kt umah ma. ade yg aku kebas sikit2 kuih tuh buat blk jb.


duit raya aku utk budak2. cikit jek bajet.


tugas mak su haikal utk settlekan bubuh dalam sampul. aku malas. serius. huhu.


cerita ini bersambung. jgn ke mana-mana. hihi. (ayat cik kabo, jgn marah)
Labels:
Reactions: 
1 Response
  1. mamalieyna Says:

    heheh..memang patut marah la kalo camtu..reason tokleh pakai tul..kalo takdan bgtau le awai2..
    so pasni, dtg blajo menjahit ngan akak ye ida, next raya leh wat baju sndiri...huahuahua.. :) bagus tak cadangan, kira leh pakai la kan.. :)..cian abg hekal...huhu..