mek da ©™
wah... baru ade mood nak berblog. minggu lps just blogwalking je. malas nk kuarkan entri. huhu. as uolls know... ceh skiping lah pulak, heheh... kami menyambut hari raya haji yg lps di johor bahru sahaja. xblk kg pun. kalo thn lps kami tak blk kg, ade gak plan pegi beraya ke batu pahat. emmm.. tahun ni xde ok. just planning masak2 ngan encik suami then panggil sepupu sepapat dtg mkn. hikhik. terasa la jugak suasana raya walaupun ma dan abah xde bersama.

cam selebet lah pulak dressing mek di pagi raya. tudung simple2 je. pakai masa nk snap2 jek. pakai baju kurung pun setengah hari je. petang dah salin uniform encik jins samsudin. hihi.

gambar sepupu sepapat tak amik pun... maklum le nk menunjukkan diri yg sibuk di dapur. kehkeh...

sebelum dorang dtg lepak kt umah, pagi2 harus snap dulu...lalala~

gambo bdk tecik nih jek dpt amik... masa mak bapak dia tgh mamam... ain sofea

first time buat SOTO AYAM. mujur la rasa cam soto... xde la payah sgt ek buat soto nih. buat sup jek. cehhhhhhh...

dan.......... nasi dagang + gulai ayam. kali nih tak buat gulai ikan tongkol.

menu pagi raya yg simple...

puding triffle... nati mek share resepi in the next entri.. huhu


dalam tengahari kami gerak ke umah cousin, lepak2 mkn2 kat umah dorang lak. gitu la kesah raya aji kami yg sempoi di jb.

:D
Labels:
Reactions: 
5 Responses
  1. ..nOj.. Says:

    byknye mek masak. masak sorg2 ke tu? lapar plak perut tgk gambar makanan pepagi ni


  2. Fieza79 Says:

    wahh byk nya menu raya...bt sorang ker...?


  3. norihan Says:

    oklah tu,,beraya jugakkan.banyak makanan,nampak sedap tu..


  4. mamalieyna Says:

    mana ada sempoi mek da..meriah la kalau masak2 orang mai umah makan...meriah gak tuu..hehe..

    waah menu best tuu di hari raya! ^_^


  5. **sHiKinn** Says:

    mek da mmg rajin masak yer..pandai masak buat soto la,nasi dagang yg paling tak tahan tuh..