mek da ©™

 ODEN (STYLE FAMILYMART)

Bahan-bahan:-

Perencah Asam Pedas @adabi_consumer
Perencah Tomyam @adabi_consumer
Perasa Knorr (kak mek guna pati ayam maggi)
Air
Bahan Oden (Fish tofu, seafood tofu & sebagainya) - kak mek guna steamboat choice dari brand figo

Nak kuah oden cair & tak pedas sangat masukkan lah satu paket perencah asam pedas tau. Macam kite memang suka pekat & pedas. Korang alter lah rasa tu ikut citarasa korang ye. Bahan oden boleh cari dekat aeon mall/tesco/giant banyak pilihan. Rasa kuah oden taklah sepenuhnya sama dekat familymart tu, tapi ade lah sikit-sikit rasa tu. Janji sedap & ofcos bole makan. Kang ade ckp tak sama langsung pun. 

Apa2 pun korang cubalah masak sendiri, rasa ikut citarasa korang. Puas makan & dah tentu jimat. Boleh makan banyak-banyak.

P/s : Jangan letak garam dah tau sbb perencah tu dah cukup rasa. Kalau nak pun, letak perasa sikit je. Tp sebelum letak, korang kena rasa2 dulu yer.


Kredit : IG @cookby_ain
          : fb ain aziz (mahn)


Kak mek dah cuba ikut resepi ig ain ni.. sedap!! korang cuba ok.

Till then, mekda.


Labels: 0 comments |
Reactions: 
mek da ©™

Dear diary, Riadah Hutan Bandar JB.

Layan gambo je la ek eee :)




















Till then, mekda.
Labels: 0 comments |
Reactions: 
mek da ©™

Dear diary,

Kemain lama bersarang gambo ni baru kak mek nk ngepost di sini. Projek masak-masak dengan incik suami masa raya haji aritu.

Opss... lemang tu beli :)

Layanzz!



Rendang ayam



Lemang


sambal nyior


nasi impit


Bihun singapore

Till then, mekda.



Labels: 0 comments |
Reactions: 
mek da ©™
Dear diary,


Sajian dari dapur mek da.



Kari kepala ikan


Kerutuk Ayam



Sup Tulang


Sayur Goreng


Nasi Ala Kak Wook


Tomyam 


Mee Goreng


Pulut Durian




Kuehteow Sup


Rendang Ayam


Pulut Kuning



Rendang Ayam



Mee Bandung


Serawa Durian


Siakap masak sos


daging blackpepper



Bubur Nasi


Nasi Daun Pisang


Ikan Singgang


Nasi Goreng Petai


Udang masak lemak


sambal tempoyak


megi goreng



Ayam Masak Briyani


Mee Sup


Singgang Batang Keladi


Puding Roti dengan sos kastard




Sambal Harum Ikan Gelama



Gulai Daging Kelantan


Kueh Teow Goreng



Laksa Penang



Malas nk taip caption panjang-panjang hahahaha...

Till then, mekda.

Labels: 0 comments |
Reactions: 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...