mek da ©™

 ODEN (STYLE FAMILYMART)

Bahan-bahan:-

Perencah Asam Pedas @adabi_consumer
Perencah Tomyam @adabi_consumer
Perasa Knorr (kak mek guna pati ayam maggi)
Air
Bahan Oden (Fish tofu, seafood tofu & sebagainya) - kak mek guna steamboat choice dari brand figo

Nak kuah oden cair & tak pedas sangat masukkan lah satu paket perencah asam pedas tau. Macam kite memang suka pekat & pedas. Korang alter lah rasa tu ikut citarasa korang ye. Bahan oden boleh cari dekat aeon mall/tesco/giant banyak pilihan. Rasa kuah oden taklah sepenuhnya sama dekat familymart tu, tapi ade lah sikit-sikit rasa tu. Janji sedap & ofcos bole makan. Kang ade ckp tak sama langsung pun. 

Apa2 pun korang cubalah masak sendiri, rasa ikut citarasa korang. Puas makan & dah tentu jimat. Boleh makan banyak-banyak.

P/s : Jangan letak garam dah tau sbb perencah tu dah cukup rasa. Kalau nak pun, letak perasa sikit je. Tp sebelum letak, korang kena rasa2 dulu yer.


Kredit : IG @cookby_ain
          : fb ain aziz (mahn)


Kak mek dah cuba ikut resepi ig ain ni.. sedap!! korang cuba ok.

Till then, mekda.


Labels:
Reactions: 
0 Responses
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...