mek da ©™


Dear diary,

Halooo... nih kak mek nak citer sikit hasil tuaian kak mek di kampung halaman sana kahkahkah


Beli sedikit lada solok ni... besar-besar dan gebu gitu.. tahan la sebulan.. bkn guna selalu pom benonya.. utk masak gulai & singgang biasa guna ni

RM 6 untuk 10 biji lada solok ni


Lada kering kelantan.. kurang pedas. Kak mek beli RM5 kalo tak silap... blender buat stok cili kisar.
Daun limau purut hasil kutipan dari belakang umah arwah mertua. Limau nipis pun sama.. hasil kutipan jugak hehe.........




Pisang ape ntah mak sedara kasi jadi kite amik je laa... kunyit hidup tu hasil kutipan dari belakang umah jugak kakaka

.......... tapi still guna serbuk kunyit haha


kuih frozen beli ngan bff.........sedap!!!


Gula melaka kecik tu untuk buat rebus ikan....... keropok tu maa mek kasi
Beras nasi dagang tu beli tapi tak tau bila nak buat haha
Teh timbang tu beli konon nak buat teh beng viral kahkahkah


Kerepek pisang ni selalu ada stok kat umah kak mek...sedap hokkeh
Keropok ikan ni pun sama... kalo balik kg kedai ni jugak kak mek cari kepok ikan.. kedai mana? ade la haha.........


stok sambal lada tu kak ipar buat
Jeruk petai tu cik abam yg suka makan.. iolss suka petai fresh heee
Lada jeruk tu cik abam yg buat.. saje post sekali 


sos ikan & pes tomyam........... kwn kak mek kirim satu botol sos ikan


kerepek bronis adik ipar kasi.... maruku sedap giler tu maa kak mek kasi..........sedap weii..sape ntah buat


sejak tua ni suka makan dodol lah pulak hahhaha... satu bawa opis.......satu bedal


megi thai........... ntah bila nk buat kerabu megi


nih pulak stok rempah untuk 5 tahun hahhahhahaaaaaaaaaaaa......... kak mek beli campur2
Cap kg langgar
Cap selising
Cap orang terbang
Cap orang masak

haa amik ko.........


ikan bilis beli rm10 je

ok tu jek yg sempat snap... ade lagi benonya hehe


DONE LIST KE PASAR KLATE ⇑

till then, mekda.


Labels: , ,
Reactions: 
0 Responses