mek da ©™
dear diary.. alaaaaaa xbest la lupa nak amik gambar malam raya. alaa alaa rasa rugi xleh up gambar before raya. biasa la bila dh ade anak kecik ni.. bkn senang nak bersenang lenang amik gambo. huhuhu. biasanya kalo mlm raya ade la jugak gambo adik mek tgh isi kuih raya. tahun nih dekat 13 jenis jugak biskut raya kat umah ma mek. mek bw blk 4 jenis, ade yg adik buat, ma beli pun ade. kerepek2 pun byk jugak. gambo kuih raya pun tak amik. pastu gambo adik mek tgh ngisi duit raya dlm angpow pun tak amik. adik mek la semua jadi mangsa hahhaaaaaa..tukang isi itu ini. sian mok su yah.

tahun nih mek bg ma rehat sikit. xyah masak byk2 juadah raya. tempah je ngan hasibah catering. set nasi briani RM7 sekepala lauk kerutub daging, dalca, acar, pajeri nenas, sambal belacan & ikan kering. ok la kan. cuma tambah ayam sambal je buat sendiri. heheheh..ingat mlm tu mek yg nak masak ayam tapi si zara langsung xnak dgn org lain asyik nak berkepit dgn mek jeee.. jarang balik kampung dgn nenek pun xnak adoiii..dgn papa dia pun dia xnak..asyik cari mek nih la..grrrrrrr..last2 ma mek jugak yg buatkan ayam sambal..pastu rajin pulak ma mek ni... kol 4 pagi pagi rupanya belum tdo siapkan bahan nak buat lontong katanya..adoi ingat nak suh dia rehat jek xbg masak ape2..nih la org tua kan..rajin je hehhehhe.. ketupat pulak tempah je ngan kakak ipar mek. skang dia dh pandai buat ketupat so xyah cari kat kedai ketupat nih.. sedap.....


huh malam raya bagaikan pesta bunga api dan mercun... mcm perang. lps je berbuka puasa kedengaran bunyi detam detum sana sini. haha seronok gilerrrrrr... !!! terbaekkkk :P
Labels:
1 Response
  1. mama lieyna Says:

    Huwaaa...ketupat palas....naakkkk..... tahun ni tak dapek merasa sbb balik johor..huu,..

    Bestnye....