mek da ©™



Dear diary, 

Hyee uolss! Arghh... panas betul la cuaca sekarang ni kan. Rasa nak telan ais je memanjang kahkah. Amboi.. merungut ke? Sejuk tak boleh, panas pun tak boleh. Dah tu ko nak macam mana kak mek? kikiki. Idok ler merungut cuma nak bagitau jekkk.. cuaca di siang hari sekarang ni boleh mencapai ke suhu yang amat tinggi kan uolss! Kalo kat luar mata pun berpinar-pinar dah ni haa... silau! Kalo tak bawa cermin mata hitam memang boleh jadi murung uolss hahaha.. wahhh gituu kata kooo.. 

Sebut pasal 'sunglasses' atau cermin mata hitam ni, tetiba teringat dah lama tak beli spek mata baru. Cewah! Ayat poyo mengalahkan datin-datin :P  Ok ke idok cermin mata kak mek tu? Sunglasses lama tu. Emm ke tak kena dengan muka? Jangan pandang remeh tauuu.. penting tau memilih cermin mata yang sesuai dengan bentuk muka ni. Jangan tersilap memilih Sunglasses, kang tak pasal-pasal muka ko nampak macam ape ntah muhahahha!!

Ye lah, cermin mata hitam ni bukan aje berfungsi untuk melindungi mata dari sinaran terik matahari je, malah ia juga boleh menjadi aksesori untuk bergaya giturrr.. perghhh feeling-feeling remaja gitu! 

                                                                           Sumber: Google

Sehari dua ni kak mek tengah gigih mencari cermin mata baru (untuk dibawa bercuti opssss!!! shttt). Kadang tak de masa la nak cari kat luar... sib baik kat Zalora ada jual uolss! Sekarang ni ada yg 'new arrival'. Cantik! Berkenan gilerrr, emm tapi tak tau sesuai ke tak ngan muka kak mek nih kuikui. Tu yang penting memilih kaca mata yang sesuai dengan bentuk muka. Cer korang tengok sini Best Sunglasses For Women


Cantik-cantik kan? Keliru nak pilih yang mana.

Kak mek macam berkenan dengan yang ni ⇧
...... dan juga yang kat bawah ni ⇩

Cantik! Tak mahal pun ni, cukup dengan bajet kak mek yg tak seberapa ni kahkah :P





Entahlah, macam suka yang 'oversize' hahaha... cam comel je cam cantik je kikiki..........

Kalo korang mempunyai bentuk muka persegi, seeloknya pilih cermin mata berbentuk oval atau mempunyai sudut melengkung. Sebab apa? Cermin mata berbentuk macam ni boleh menyamarkan bentuk rahang dan tulang pipi supaya nampak lebih lebar. Haaa, macam kak mek nih la. Muka petak-petak kahkah!





Kalo korang mempunyai bentuk muka bulat, silalah pilih cermin mata berbingkai lebih lebar dari muka korang sebabnya ia akan menjadikan muka korang lebih tirus dan pipi nampak lebih kurus gitu wakaka! Yang penting kurus :P Seeloknya  jangan pilih cermin mata yang mempunyai bingkai bulat.


Kat Zalora ni macam-macam pattern korang boleh pilih. Rambang mata! 


Uolls yang mempunyai bentuk muka segi tiga, cermin mata berbentuk 'cat eye' atau melebar ke bahagian atas amat match sangat untuk korang sebab bentuk cermin mata sebegini akan menyeimbangkan bentuk muka korang tau! Bentuk kaca mata berbingkai persegi panjang pun ok jugak untuk uolss yang mempunyai bentuk muka sebegini.

Hmm... ramai yang gagal memilih kaca mata yang sesuai dengan bentuk muka. Haha bunyi macam keciwaa sangat la kak mek nih haha... tak yah susah-susah! kenali bentuk muka korang then pilih je kat Zalora nih. Korang klik je kat kategori mana yang korang rasa sesuai dengan bentuk muka korang. Senang!!! Tak yah pening-pening survey kat luar huhu :) 


Yang penting kaca mata korang tu tidak terlampau kecik atau terlalu besar. Pilih sedang-sedang je uolss barulah nampak lebih sempurna... cewahhhh!!

Till then,
Mek Da









Labels: ,
Reactions: 
2 Responses
  1. MiYOKO SuKi Says:

    betull.klo besar sgt pun tk cntik...tk sesuwai ngn muka


  2. Salam singgah dan follow :)

    http://www.akuseorangtraveler.com/


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...