mek da ©™

Dear diary, Selamat hari raya 2017!

Tahun ni keluarga kecil kami memilih tema biru... navy blue or blue black... tapi baju kak mek macam kehijauan lah pulak kahkahkah.

Alhamdulillah, dapat berkumpul bersama keluarga meraikan hari raya seperti tahun-tahun sebelumnya, cuma rasa lain sikit sebab tahun ni pertama kali beraya tanpa arwah ibu mertua :)

Sebenarnya tak berapa sepakat dalam memilih tema baju tahun ni. Al maklumlah masing-masing dah ada keluarga sendiri. Ada yang nak pakai merah lah.. marronlah.. abah pulak pakai baju melayu yang kak mek belikan untuk dia tahun lepas.. grey! haha.. padahal tahun ni punya brown (adik belikan).. katanya raya kedua baru nak pakai bawa berjalan kikiki.. maa pulak tak pakai baju raya pada hari pertama.. bergambar pakai jubah baru balik solat raya dari masjid kikikiki... raya kedua baru maa melaram dengan baju baru, raya pertama maa tunggu orang datang beraya je kat umah.




Family adik kak mek no. 2, team merah


Family adik kak mek no. 3, team marron.. pengantin baru belum ada anak hihihi


Adik bongsu, masih single opsssss hehe


... dan kami team biru huhuhu


Tahun ni kebanyakan baju raya bertemakan saloma gitu... tapi mek memilih cotton songket nih... tudung pulak tudung bawal je...  tak lapuk ditelan jamann gitu wakakaka..poyo jek


Kak mek dan keluarga mengucapkan selamat hari raya aidilfitri, maaf zahir dan batin.

Till then, mekda.



Labels:
Reactions: 
0 Responses