mek da ©™


Dear diary, 

Alhamdulillah.. sempat la kak mek masak serba sedikit bila kawan cakap nak datang beraya ke pondok sewa kak mek. Bukan open house ok hihi..... sape nak datang, dtg je... Insya Allah kak mek masak yg simple2 kehkeh. Sib baik en suami byk membantu, maklum la walaupun masak sikit-sikit... penat jugak hahaha! 

Hari tu kami decide masak nasi ayam sebagai menu utama. 4 ekor ayam jugak lah sempat dimasak.. Jenuh jugak duk menggoreng ayam tu sorang-sorang kahkahkah. Memula tu masak dulu 3 ekor, petangnya top up lagi satu ekor. 

Menu tambahan encik suami beli 100 cucuk sate, petangnya top up lagi 50 cucuk. Kak mek rebus nasi impit  mini segera 30 pcs.

Kak mek buat 2 bekas puding triffle........

Ingat nak tambah lagi menu.. nak goreng macaroni... tak jadi sbb tak cukup tangan haha. 

Kuih raya/kerepek....... 

Kek buah

Air anggur

Itu jek menu :)




Puding triffle



Air anggur/kuih raya/kerepek/kek










Nasi ayam.... ada sos blackpepper juga



Alhamdulillah, terima kasih pada sahabat yg sudi datang beraya. 


Alang-alang tu jemput family pengasuh budak ni sekali...... 


Posing dengan bff tu wajib hikhik


Beza tetamu dengan tuan rumah......... tetamu cantik bergaya, tuan rumah sangat selekeh kakaka


Snap gambo dengan kwn kak mek je........ nih baru 2 kwn je nk dtg... kalo dtg lagi ramai... tak muat rasanya hall ni kakakaa.. adat org sekarang, jemput baru dtg.. tak jemput tak datang beraya..ye idok haha..adat la... kak mek pun sama kuikui


Gambo dengan kwn-kwn encik suami tak pulak kak mek snap...dah malam, muka pun dah macam ape...kuikui

Gambo dengan jiran-jiran pun tak tersnap heeeeee






Till then, mekda.

Labels: , ,
0 Responses