mek da ©™


Dear diary,

Jangan tanya kenapa kak mek pagi-pagi lagi frust!  Bayangkan 1 jam waze mencari kedai Roti Canai Kayu Arang! wahhhlaweiiii... stress. Tanya org kat kedai, tanya org kat stesen minyak... pun tak jumpa.. dahsyattt tol hahahah..ape daaaaaa. Terkubur jugak harapan nak ke kedai tu.. sob sob ;(

Jadi kami amik keputusan terus ke Medan Samudera sbb lps tu nak mencari ole-ole di situ. Kami bersarapan di Medan samudera saje... kat situ byk jugak gerai mkn. mcm2 la ada cuma kena cari yg kena dgn tekak je. Macam biasa abah, encik suami dan haikal harus pekena nasi, kak mek, zara dan my maa je oder roti canai. Tak dpt mkn roti canai kayu arang, roti samudera pun jadi laa hahahha!

Eh! sedap jugak... roti dia tak muakk.. garing, lembut........ 


nampak je gini... sdp ni weh kikiki... tgh lapar semua sedakkkk :p




Ok dah kekenyangan, ayuh kite pusing-pusing cari ole-ole. Untuk pengetahuan (kak mek pun baru tahu) hahaha... medan samudera ni ialah pusat cenderahati negeri melaka. Kat sini mcm-mcm aderrr... pasti korang rambang mata hakhak!


Untuk budak-budak harus la beli baju kan.. baju I AM ni cantik! pelbagai size, pelbagai corak dan warna....  tp kami pilih warna hitam utk baju yg harga RM15 & RM25


Kejap je brother tu cetak nama... dah pun siap!


tak sampai setengah jam pommm... eh ade kedai yg letak rege RM14 sekali cetak nama... korang kena pandai pilih hikhik.. kak mek dah terbeli yg RM15

Singgit pun kira weyyyy :)


Lepas tu jln lagi cari barang yg nak dibeli


dlm kepala ni nk beli cencaluk, belacan, fridge magnet & keychain je


cencalukkk.. korang mkn tak? 



Perencah asam podahhh


pelbagai jenis belacan


alaaaa...rugi tak beli terompah niiiii... duk teringat ni weyyyy


ok yg ni gambar google sbb xsempat snap gambo dpn bangunan hahahhahaahaa


meriahnya!!! beg cantik-cantik



Tunggu entry seterusnya kalo nak thu kak mek beli ape kikiki........ 


MEDAN SAMUDERA
Jalan Merdeka
Bandar Hilir 
75000 Melaka


Niat nak ke Pasar Besar Melaka pun tak kesampaian sebab semua dah beli kat sini huhu..ok next!

Till then,
Mekda
Don't mess with melaka

Labels: , , ,
Reactions: 
0 Responses
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...