mek da ©™

Dear diary,

Hello Melaka! Kota A Famosa bagaikan mercu tanda Melaka. Kalo datang Melaka tak bergambar kat sini memang rugi la kan.. wahh rugi gitueww koh3


Keadaan ketika itu amat panas, maklum le tengahari buta duk nak posing hehe.. cepat2 snap sbb masing-masing takut matahari :p

Haikal pula tak berapa sihat, terkena chicken pop pulak sehari sebelum nak ke Melaka. Sib baik suhu badan tak tinggi sgt & tak demam.


Orang terlalu ramai jadi tak mustahil setiap gambar ade je photo bombbb haha sabo je la :p


Gambar maa abah ni cantik sbb tak de pelancong asing dan orang asing kat belakang hahaha



Sedikit ulasan tentang sejarah Kota A Famosa.

Kota A Famosa telah di bina oleh Portugis sebaik saja berjaya menawan Melaka pada tahun 1511. A Famosa terletak di bandar hilir Melaka bersebelahan replika Istana Kesultanan Melaka dan Gereja St. Paul. Ia merupakan senibina Eropah tertua yang masih tinggal di Asia.


A Famosa was a Portuguese fortress located in Malacca, Malaysia. It is among the oldest surviving European architectural remains in south east Asia - Wikipedia
AddressJalan Parameswara, Bandar Hilir, 78000 Alor Gajah, Melaka, Malaysia
Year built1511
DemolishedAugust 10, 1807
In use1511–1807


Kenangan manis ...................... from melaka with luv

Till then, mekda.
Don't mess with malacca

Labels: , ,
Reactions: 
0 Responses
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...